Hoe Solar Concept 10.000 gesprekken per maand aanpakt

"Sinds we Trengo gebruiken, kunnen we de tickets automatisch aan het juiste team toewijzen."
Solar Concept

10k behandelde gesprekken per maand

196 gemeenten bedienen

8.9/10 beoordeling

Locatie
Schaijk, Nederland
Industrie
Energie & Nutsbedrijven
Grootte
160
Website
Link
Een nieuwsbrief ontworpen om je te helpen groeien
Hoe benutten teams zoals die van jou hun tijd en middelen? Hoe zorgen ze voor klanttevredenheid? Sluit je aan bij The Convo en kom erachter.
Bekijk Trengo in actie
Uitgebreide integraties
Eenvoudige configuratie
Schaalbare prijsstructuur
Lees meer

Uitdaging

Het team van Solar Concept, waaronder installateurs, kantoorpersoneel en het management, had een platform nodig dat het installeren van zonnepanelen en het maken van onderhoudsafspraken in 196 gemeenten zou vergemakkelijken. De workflow bij Solar Concept is zowel technisch als complex. Meerdere afdelingen spelen een rol om ervoor te zorgen dat hun klanten installaties van hoge kwaliteit ontvangen op de afgesproken tijd en plaats. En ondanks deze nauwe samenwerking was de communicatie met de klant verspreid over verschillende kanalen en teams, waardoor er dubbel werk werd gedaan door verschillende teams en er gemiste kansen ontstonden in het contact met de klant.

Oplossing

Het marketingteam van Solar Concept was de eerste die Trengo vond. Ze waren op zoek naar een platform dat hen zou helpen hun klanten te betrekken buiten het punt van verkoop en zou helpen hun klantwaardering online te verbeteren. Terwijl ze Trengo uitprobeerden, ontdekte het bredere Solar Concept team al snel dat Trengo ook hun klantenservice kon helpen om alle klantcommunicatie in één gecentraliseerd platform te beheren. Al snel waren ze in staat om alle benodigde klantinformatie te verkrijgen, waardoor de klantenservicemedewerkers niet meer tussen verschillende platforms hoefden te schakelen of met meerdere open tabbladen hoefden te jongleren.

Resultaat

Vandaag de dag onderhoudt en betrekt Solar Concept met succes 30.000 klanten via Trengo. Hun klantenserviceteam sluit bijna 10.000 gesprekken per maand af, terwijl de rest van het team ervoor zorgt dat er geen klantcontact tussen Verkoop, Planning en Service doorschiet. De naadloze samenwerking tussen de teams is niet onopgemerkt gebleven. De klanttevredenheidsscore van Solar Concept staat nu op 8,9/10 - een sterke score gezien de groeiende concurrentie in de zonne-energieruimte.

Solar Concept

's

favoriete functies van Trengo

Functie -
CSAT
Meet klanttevredenheid met jouw service en verbeter je processen met geautomatiseerde enquêtes.
Functie -
Analytics
Houd het aantal gesprekken in de gaten, volg de prestaties van de agenten en zorg ervoor dat je de juiste stappen zet voor een succesvolle toekomst.
Functie -
Auto-replies
Lever informatie aan klanten, zelfs wanneer je team offline is, met vooraf geschreven en geautomatiseerde reacties.
Functie -
Profielen
Verzamel belangrijke klantgegevens en zorg ervoor dat de communicatie consistent blijft, ongeacht het kanaal waar ze vandaan komen.
Functie -
CSAT
Meet klanttevredenheid met jouw service en verbeter je processen met geautomatiseerde enquêtes.
Functie -
Multichannel Inbox
Ontvang een volledig overzicht van alle inkomende gesprekken en zorg ervoor dat je team efficiënt kan werken met interne opmerkingen.
"We doen meer met minder teamleden."
Riyad Samad
Bedrijf ·
Lafontaine Hotels & Resorts
Rolf Kok & Twan Geurts van Kessel
Bedrijf ·

Ook jij kunt je klanten blij maken

Ontdek hoe je vergelijkbare resultaten kunt behalen door samen te werken met Trengo. Boek vandaag nog je persoonlijke demo.
Plan een demo