Help

Veel gestelde vragen

Vind uw vraag of stel hem aan ons

Uitgelicht

Vanaf €25 exclusief btw gebruikt u onze web-applicatie en smartphone-app. U krijgt één kanaal gratis bij het pakket. Kies een messaging kanaal, website-chat, e-mail, SMS, Bellen of kies voor ons totaalproduct.

Met ons totaalproduct koppelt u alle communicatiekanalen via Trengo. Wij raden u aan om alle kanalen te koppelen tijdens de proefperiode van 14 dagen, zodat u beleeft hoe gemakkelijk ons totaalproduct werkt.

Staat een gewenst communicatiekanaal er niet tussen (nadat u zich aangemeld heeft)? Neem even contact met ons op voor de mogelijkheden. Wij houden ervan om kanalen te integreren

Nee, wij verlengen het account niet automatisch nadat de proefperiode is verlopen. Wel zo fijn voor u als klant. Wilt u het abonnement voortzetten na de proefperiode, dan vult u gemakkelijk de betalingsgegevens in op de bedrijfspagina.

Abonnementen

Wij zijn transparant in prijzen. U betaalt voor een vaste prijs per pakket per maand: Basis €25, Normaal €65 of Corporate €145, in dit pakket is één kanaal naar keuze inbegrepen. Per extra communicatiekanaal betaalt u €15 exclusief btw per maand.

U kunt direct een account aanmaken op Trengo.nl en starten zonder opstartkosten te betalen. Alleen voor enkele app- & messaging-kanalen rekenen wij opstartkosten, van  €100 exclusief btw. Dit bedrag kunt u direct betalen via IDEAL of creditcard.

Opzegkosten bestaan bij ons niet. Wij houden van flexibiliteit waardoor ons pakket maandelijks opzegbaar is.

Wij hanteren een opzegtermijn van één maand. Houd er rekening mee dat de opzegtermijn (30 dagen) pas ingaat als we de opzegging hebben ontvangen. Mocht er in de opzegtermijn een factuur ingepland staan, dan moet u deze nog wel voldoen.

Laat ons per e-mail info@trengo.eu weten dat u wenst te stoppen met Trengo. Ons pakket heeft een opzeggingsperiode van 30 dagen waardoor het mogelijk is dat uw organisatie nog één enkele factuur ontvangt van onze dienst.

Indien u kiest voor een jaarfactuur (vooruit betalen), kunnen wij mogelijkheden voor een korting bespreken. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Producten & kanalen

Het Trengo-totaalproduct biedt momenteel apps & messaging, chat, e-mail en SMS. Binnen de structuur van Trengo kunt u alle communicatie met uw klanten via al deze kanalen versturen en beantwoorden. Zo zorgen wij ervoor dat u geen losse applicaties meer hoeft te gebruiken. Daarnaast bieden wij geheel kosteloos onze unieke website-widget aan die geïntegreerd kan worden op uw website.


Jazeker, wij hebben ons product zo ingericht dat u zelf kunt bepalen welke kanalen u in Trengo gebruikt. Kies bijvoorbeeld voor onze populaire website-chat en e-mail. Alles is mogelijk! Bij het tariefpakket dat u kiest, zit één kanaal inbegrepen. Starten met Trengo is al mogelijk vanaf €25 exclusief btw per maand. Per extra kanaal betaalt u €15 exclusief btw per maand.

Ja. U kunt in Trengo zelf bepalen welke kanalen en gebruikers u toevoegt of verwijdert. Ons product is hierin flexibel.

Wij hebben (gratis) apps voor Android- en , iOS- (Apple) smartphones en tablets. Zo communiceert u ook onderweg of op locatie met Trengo. De app is momenteel (nog) niet geschikt voor het vesturen van SMS-berichten.  Hiervoor gebruikt u onze web-applicatie.

Gebruiker & accounts

Een gebruiker is één login voor één persoon. Met de logingegevens kan één persoon tegelijkertijd inloggen in de web-applicatie en op de iOS of Android-app.

Ja. U kunt gemakkelijk gebruikers toevoegen, zodat u samen met collega's alle communicatie van uw organisatie via Trengo kunt afhandelen. U voegt de nieuwe gebruiker toe in Trengo. Deze nieuwe gebruiker krijgt dan een uitnodiging per e-mail. Zodra de nieuwe gebruiker inlogt in Trengo, kan hij een wachtwoord instellen voor zijn toegang.

U kunt gebruikers toevoegen en heeft hierbij keuze uit 3 functies:

  1. Beheerder 
    De beheerder heeft toegang tot alle bedrijfsgegevens en tickets en kan gebruikers of kanalen toevoegen.
  2. Teamleider 
    De teamleider heeft toegang tot alle tickets van de kanalen waar hij toegang tot heeft.
  3. Gebruiker 
    De gebruiker ziet een ticket alleen als een ticket aan hem is toegewezen.

Wij adviseren collega's de teamleider-rol te geven.

Een account is een bedrijfsaanmelding binnen Trengo. Als u zich aanmeldt, meldt u zich namens uw bedrijf aan. Onder een account kunt u diverse teams, vestigingen, gebruikers en kanalen toevoegen of verwijderen.

Ja, dat kan! U kunt teams aanmaken met verschillende gebruikers en per team toegang geven tot een of meerdere kanalen.

Door deze opzet kunt u meerdere bedrijven en vestigingen (en labels) onderbrengen onder één account. Zo kunnen bijvoorbeeld de verschillende teams of vestigingen niet elkaars tickets zien, maar wel vanuit één Trengo-account werken. U heeft als beheerder toegang tot ieder team, zodat u ook inzicht heeft in alle binnenkomende communicatie.

Messaging

Messaging is bij ons een verzamelnaam voor populaire messaging apps op telefoons, waaronder bijvoorbeeld Facebook Messenger valt.

Jazeker! Wij hebben diverse messaging kanalen geïntegreerd in onze dienst.

Kunt u na aanmelding een communicatiekanaal niet vinden? Neem dan even contact met ons op voor de mogelijkheden. Wij houden ervan om kanalen te integreren. 

Erg eenvoudig! Nadat u de door u gewenste messaging-kanalen heeft gekoppeld in Trengo, komen de berichten via deze kanalen vanzelf binnen in uw Trengo-account. Vanuit Trengo kunt u alle messages eenvoudig beantwoorden.

Dit hangt helemaal af of dit messaging kanaal als eerste (gratis) kanaal aangevraagd is. Mocht er al reeds een ander kanaal geactiveerd zijn via Trengo zoals bijvoorbeeld Chat, dan kost ieder ander extra kanaal 15,- euro excl. btw. per maand.

Heel eenvoudig! Maak allereerst een Trengo-account aan via onze aanmeldpagina. Verifieer het account per e-mail en ga vervolgens naar de kanalenpagina in de Trengo-applicatie. Hier voegt u het messaging-kanaal eenvoudig toe.

Website Chat

Via een website-chat kunnen bezoekers op uw website eenvoudig en direct een chatconversatie starten met uw organisatie. De website-widget van Trengo maakt dit mogelijk. Deze wordt eenvoudig gekoppeld aan de website van uw organisatie.

Ja. De Trengo website-chat kunt u een voudig integreren in uw website, met onze unieke website-widget. Een voorbeeld hiervan ziet u aan de rechterzijde van onze website. De website-widget kunt u geheel op maat maken voor uw organisatie door  zelf de juiste kleurstelling, knoppen en teksten te kiezen.

De website-chat werkt erg eenvoudig. Vanuit de Trengo-inbox beantwoordt uw team vragen die binnenkomen via de website-chat widget. Als u ingelogd bent in Trengo en de status op online zet, is de website-chat online en kunnen uw sitebezoekers vragen stellen.

Ja, dat kan. Chat-begroetingen stelt u gemakkelijk zelf in. U bepaalt op welke pagina welke teksten verschijnen in de website-widget (en na hoeveel seconden). Hierdoor vergroot u de interactie met uw websitebezoeker en genereert u leads.

Het eerste kanaal koppelt u gratis. Heeft u al een ander kanaal geactiveerd via Trengo, bijvoorbeeld e-mail, dan kost ieder extra kanaal €15 exclusief btw per maand.

Heel eenvoudig! Maak allereerst een Trengo-account aan via onze aanmeldpagina. Verifieer het account per e-mail en ga vervolgens naar de kanalenpagina in de Trengo-applicatie. Hier voegt u het website-chatkanaal eenvoudig toe.

E-mail

Door uw e-mail -account met Trengo koppelen wordt uw e-mail geordend via het ticketsysteem. Hiermee kunt u met meerdere collega’s overzichtelijk e-mail beantwoorden en versturen vanuit één e-mailaccount.

Ja. Via ons e-mailticketsysteem handelt u supportvragen gemakkelijk af. Koppel bijvoorbeeld uw support e-mailadres of uw info e-mailadres en laat alle vragen binnenkomen, zodat u deze met uw gehele team kunt beantwoorden.

E-mail via Trengo werkt eenvoudig. Alle e-mails komen binnen via Trengo. Hier kunt u samen met uw team alle binnenkomende afhandelen. U ziet meteen welke e-mails uw collega’s al hebben opgepakt door het gebruiksvriendelijke ticketsysteem.

Het eerste kanaal koppelt u gratis. Heeft u al een ander kanaal geactiveerd via Trengo, bijvoorbeeld chat, dan kost ieder extra kanaal €15 exclusief btw per maand.

Heel eenvoudig! Maak allereerst een Trengo-account aan via onze aanmeldpagina. Verifieer het account per e-mail en ga vervolgens naar de kanalenpagina in de Trengo-applicatie. Hier voegt u het e-mailkanaal eenvoudig toe.

SMS

Met het SMS-kanaal van Trengo kunt u eenvoudig (bulk)SMS-berichten versturen en ontvangen naar mobiele nummers van uw contacten.

Ja. Via het SMS-kanaal van Trengo verstuurt u (bulk)berichten aan klanten. Importeer contactlijsten, verstuur sms-berichten naar uw klanten, bijvoorbeeld om ze te herinneren aan een afspraak en breng het no-showpercentage terug met 60%.

SMS'en via Trengo werkt erg eenvoudig. U activeert het SMS-kanaal en koopt credits van 7 cent per SMS (minimale afname 500 credits). Dan is uw organisatie al klaar om klanten te bereiken via sms. Importeer bijvoorbeeld contactlijsten, maak groepen aan of voeg eenvoudig een voorgedefinieerd antwoord in en verstuur het bericht direct via onze snelle business-route.

Het eerste kanaal koppelt u gratis. Heeft u al een ander kanaal geactiveerd via Trengo, bijvoorbeeld chat, dan kost het sms-kanaal €15 exclusief btw per maand.

Daarnaast heeft u credits nodig om SMS-berichten via de businessroute te versturen. Elke SMS kost één /credit. Elke credit kost 7 cent. U kunt minimaal 500 credits kopen.

Heel eenvoudig! Maak allereerst even een Trengo account aan via onze aanmeldpagina. Verifieer vervolgens uw account per e-mail en vraag vervolgens de SMS aan op onze kanalenpagina vanuit Trengo.

Nadat het SMS kanaal geactiveerd is zijn SMS credits vereist om te kunnen versturen. Waardeer eenvoudig uw credits op.

Bellen

Bellen bij Trengo is telefoon (spraak) via de internetverbinding. Met Bellen via Trengo bent u bereikbaar voor uw klanten, overal ter wereld. Laat simpelweg telefoongesprekken binnenkomen in uw Trengo-inbox en neem de lijn op via uw headset.

Op dit moment is Bellen nog niet beschikbaar via Trengo, maar op korte termijn (eind 2017) maken we dat wel mogelijk.

Bellen via Trengo werkt erg eenvoudig. Door het Bel-kanaal te activeren en tegoed in te kopen kan uw organisatie klanten telefonisch te woord staan via de Trengo-inbox. Neem bijvoorbeeld een welkomstboodschap op en stel in hoeveel personen er maximaal in de wachtrij mogen staan.

Bel kanaal 
Het eerste kanaal koppelt u gratis. Heeft u al een ander kanaal geactiveerd via Trengo, bijvoorbeeld chat, dan kost het Bel-kanaal €15 exclusief btw per maand.

Bel tegoed 
Daarnaast heeft u Bel-tegoed nodig om binnenkomende en uitgaande telefoongesprekken te houden. De prijsstelling voor het tegoed maken we bekend als Bellen via Trengo beschikbaar is.

Momenteel kunt u Bellen via Trengo nog niet aanvragen. Eind 2017 verwachten wij dat dit mogelijk is.


Chatbots

Een Chatbot is software die geautomatiseerd gesprekken kan beantwoorden. Chatbots maken het mogelijk om zinnen en complete gesprekken te beantwoorden door een computer.

Op dit moment werken we nog hard aan de ontwikkeling van onze chatbot. Eind 2017/begin 2018 zal de chatbot via Trengo beschikbaar zijn.

De chatbot van Trengo maakt het mogelijk om de computer via de chat zinnen en complete gesprekken te laten beantwoorden. De slimme chatbot-technologie begrijpt wat er gevraagd wordt en kan daarop standaard antwoorden sturen.

Bij complexere vragen kan de chatbot het gesprek doorsturen naar een servicemedewerker, die inzicht heeft in het reeds gevoerde gesprek en zo direct kan antwoorden. Zo besparen de servicemedewerkers tijd in het beantwoorden van veelgestelde vragen.

Dat is nog niet bekend. Zodra Trengo start met de chatbot, maken we de prijs bekend.

Widget & koppeling

Jazeker! Trengo heeft een multi-language website-widget waarin een bezoeker van uw site direct een chat kan starten en u andere communicatiekanalen kunt tonen. Een voorbeeld van de website-widget ziet u op deze pagina aan de rechterzijde

De website-widget is gratis als u klant van ons bent. U kunt meerdere website-widgets voor diverse websites kosteloos aanmaken in Trengo.

Heel eenvoudig! Maak allereerst een Trengo-account aan via onze aanmeldpagina. Verifieer het account per e-mail en ga vervolgens naar de website-widgetpagina in de Trengo-applicatie. Hier maakt u eenvoudig de website-widget aan.

Als u de website-widget hebt aangemaakt, verschijnt onder de knop "Opslaan" de website-widget code.

Plaats deze gegenereerde code helemaal onderaan de code van uw website, voor de afsluitende body-tag om de contact-widget te plaatsen. Komt u er niet uit? Neem contact met ons op zodat wij u kunnen helpen.

Ja. U kunt zelf de hoofdkleur bepalen waarin de website-widget getoond wordt op de website.

Ja. Iedere tekst in de website-widget kunt u personaliseren, zelfs de teksten van de knoppen en buttons kunt u aanpassen.

Ja. En dat gaat bovendien automatisch. De website-widget kijkt naar de browser-taal van de website-bezoeker. Als de website-bezoeker uit een ander land komt, wordt de website-widget van Trengo standaard in het Engels getoond.

Wilt u een andere taal toevoegen? Dan kunt u in de Trengo-applicatie de Engelse vertalingen aanpassen in de gewenste taal.

API

Via API-software communiceren twee systemen met elkaar. Dat is handig als u bijvoorbeeld alle data die binnenkomt in de Trengo-applicatie wilt uitlezen in uw eigen (CRM-)systeem.

Ja. Trengo heeft een uitgebreide API, waarmee u het Trengo-systeem kunt integreren met andere (maatwerk-)systemen, zoals bijvoorbeeld een CRM. Hoe dat werkt leest u op API-pagina.

Wij hebben een "read&send" API. Hiermee is het mogelijk om alle data uit ons systeem te halen, en ook om terug te reageren vanuit uw eigen applicatie.

Dat hangt er vanaf welk pakket u heeft. Momenteel is de API alleen beschikbaar voor het Corporate-pakket. Heeft u een ander pakket en interesse in de API, laat het dan ons even weten. Wij kunnen dan samen de mogelijkheden bekijken.

Systeem

Ja, u kunt ons systeem integreren met onze uitgebreide API. Hiermee kunt u alle gewenste informatie inladen in uw eigen systeem. Om deze koppeling te maken is wel technische (PHP-)kennis vereist.

Momenteel hebben wij nog geen kant-en-klare integraties met CRM-systemen. Op termijn willen wij dergelijke koppelingen wel mogelijk maken.

Uiteraard! Wij staan altijd open voor feedback, om ons systeem nog beter of handiger te maken. Wij verzamelen de feedback en voeren dit door als het een toevoeging is waar meer klanten profijt van hebben. Ons hele systeem met alle functionaliteiten is ontstaan op basis feedback van klanten.

Momenteel is ons systeem in het Nederlands, Engels en gedeeltelijk Spaans in te stellen. Wenst u het systeem in een taal die er niet tussen staat? Laat het ons weten, wie weet kunnen wij dit (samen) mogelijk maken.

Ja, natuurlijk. Naast een iOS- en Android-app, kunt u onze responsive inbox en beheer-omgeving perfect gebruiken via de browser op ieder device. De inbox functioneert precies zoals u gewend bent, alleen dan in een compacter formaat.

Ja, maar dan moet u dit wel activeren en toestaan. Als u voor het eerst inlogt in Trengo wordt gevraagd of u meldingen wilt toestaan. Wij adviseren om dit standaard toe te staan, zodat u geen berichten mist! Via Chrome en Firefox kunt u de meldingen altijd weer aan of uitzetten. Door naast "https://app.trengo.eu" via uw browser op het "Veilig" certificaat te klikken, kunt u onder "Meldingen" de optie toestaan of blokkeren.

Ja! Binnen de Trengo-applicatie worden altijd systeem-notificaties getoond als er nieuwe berichten binnenkomen.

Dat is mogelijk, maar deze optie staat standaard uit. Om e-mails te ontvangen van bijvoorbeeld binnenkomende apps, messages en chats kunt u bij deze kanalen een e-mailadres invullen, zodat u op de hoogte wordt gehouden als er een nieuw bericht binnenkomt. Vanuit de ontvangen e-mail kunt u vervolgens doorklikken naar het betreffende ticket/bericht in Trengo.

In Trengo kunt u  nieuwe contacten aanmaken die u wilt benaderen via e-mail, SMS of Bellen. Voor messaging en chat kunt u geen nieuwe contacten zelf benaderen via Trengo. U kunt hiermee alleen reageren op berichten die een klant u stuurt. Mocht de klant reeds contact gezocht hebben via messaging, dan kunt u wel de klant benaderen op ieder gewenst moment.

Contact

Staat uw vraag er niet bij?

Stel hem via één van de volgende manieren

Klanten

Selectie blije klanten

Ontdekt door meer dan 1500+ internationale bedrijven