Nu bij Trengo: E-mailen zoals in Outlook, Gmail en Apple mail

Nu bij Trengo: E-mailen zoals in Outlook, Gmail en Apple mail

Trengo-gebruikers hebben het waarschijnlijk wel gemerkt: er is de afgelopen tijd hard gewerkt aan een grote update, waarin we met name de gebruiksvriendelijkheid en e-mail flink onder handen hebben genomen. De e-mail interface heeft nu meer weg van een standaard e-mailprogramma en niet als een ticketsysteem. Voor nu is het misschien even wennen, maar het is een stuk gebruiksvriendelijker.

E-mailen zoals je gewend bent

In de nieuwe lay-out voelt e-mailen vertrouwd aan, alsof er gewerkt wordt in een e-mailprogramma  als Outlook, Gmail of Apple mail. Was het voorheen lastig om een e-mail naar meerdere personen tegelijk te versturen en konden er maximaal drie personen worden toegevoegd in een CC, is dit nu allemaal mogelijk en eenvoudig in te voeren. Bovendien was het voor de update En men ook nog even zoeken naar bepaalde functies, als het invullen van een onderwerp. Omdat we het bij Trengo belangrijk vinden dat we onze klanten iets geven waarmee ze makkelijk berichten kunnen beantwoorden, hebben we ervoor gekozen deze stappen overzichtelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Dit zorgt voor een perfecte combinatie tussen een ticketing- en een e-mailprogramma binnen één overzichtelijke inbox.

Wat is er allemaal veranderd?

  • Een conversatie is vanaf nu makkelijk aan te maken;
    • Het plusje opent nu een pop-up, waarin gelijk een bericht kan worden getypt.
  • De grote groene knop om een bericht te versturen, maar waar het eveneens mogelijk is om:
    • Een bericht later te versturen;
    • Een bericht te versturen en het direct te sluiten.
  • Concepten van jezelf zijn vanaf nu te zien op je eigen devices;
  • Ticket doorsturen namens emailadres / CC / BCC / handtekening;
    • Door op de afzender (verzendadres) te klikken.
  • We hebben afscheid genomen van de “Type your reply above this line”-regel. Ontvangers zullen deze regel nooit meer zien.

Daarnaast zijn er nu verschillende mogelijkheden voor individuele e-mailberichten. Vanaf nu kan zowel een gehele conversatie als één enkel e-mailbericht worden doorgestuurd, verwijderd of geprint worden. Wel zo gebruiksvriendelijk.

Niet alleen e-mail is verbeterd, ook deze functies hebben we onder handen genomen

Er is nog veel meer veranderd. Zo is het nu eenvoudig om het juiste antwoord te zoeken tussen alle quick replies. Een oplossing die veel tijd gaat schelen! Daarnaast worden interne berichten niet meer getoond bij het doorsturen van een e-mail bericht en bestaat de mogelijkheid om notities te verwijderen.

Maar het aller-, allermakkelijkste in onze nieuwe update is de mogelijkheid om intern collega’s te taggen en een bericht te versturen. Zo houd je elkaar makkelijk op de hoogte, of kan een collega een korte vraag stellen tijdens een telefoongesprek. Superhandig dus!

Trengo proberen?

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheid om niet alleen e-mail, maar alle communicatie binnen te laten komen in één inbox? Maak dan nu een proefaccount aan en probeer Trengo 14 dagen gratis!