Een Trengo-dag van Tamara - Zij leert je alles over Trengo

Een Trengo-dag van Tamara - Zij leert je alles over Trengo

Hallo! Even voorstellen: mijn naam is Tamara en sinds enkele maanden maak ik onderdeel uit van het gezellige Trengo-team. Als onderdeel van dit team ben ik onder andere verantwoordelijk voor het verlenen van Support aan onze klanten. Zowel door middel van rechtstreeks contact (via chat, e-mail en telefonie) als in het Help Center is het mijn doel om Trengo-gebruikers blij te maken door hun vragen weg te nemen.

Een eerste officiële baan

Afgelopen januari was het moment aangebroken dat ik mijn scriptie mocht verdedigen en mijn studie International Business & Management af te ronden. Oftewel: het werd tijd om op zoek te gaan naar een eerste echte baan! Uit ervaring met stages en andere bijbaantjes wist ik dat ik op zoek moest gaan naar een bedrijf waar ik meer zou zijn dan een medewerker met een personeelsnummer. En om een lang verhaal kort te maken: nu zit ik hier!

Lekker veel afwisseling

Vier van de vijf werkdagen zit ik samen met het team op kantoor en houd ik me met veel dingen bezig, waardoor geen dag er hetzelfde uitziet. Sterker nog, ik kan ’s ochtends een to-do lijstje opstellen, wat een paar uur later alweer totaal overhoop ligt. De eerste paar uur in de ochtend beantwoord ik de binnengekomen vragen die de avond ervoor in de chat of de e-mail zijn binnengekomen. Mocht er tussendoor nog een chat- of een telefoongesprek binnenkomen, dan pak ik die ook direct op.

Het beantwoorden van chat, e-mail, telefoon of messaging-berichten doe ik vervolgens vrijwel de hele dag door, maar ik zit natuurlijk niet stil op het moment dat er even niks binnenkomt. Ik houd me namelijk ook bezig met de content en social media marketing van Trengo. Ik schrijf blogs, nieuwsbrieven en zorg dat er ook regelmatig nieuwtjes verschijnen op onze social media. Kortom: ik zorg ervoor dat jij altijd op de hoogte bent van het laatste nieuws rondom Trengo!

Volg jij ons al op Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn?

Het Trengo-Help Center

Een andere taak waar ik veel tijd aan besteed is het vullen van ons Help Center. Deze mooie functie bieden we niet alleen aan aan onze klanten, maar gebruiken we zelf ook. Om er voor te zorgen dat onze klanten nog eenvoudiger aan de slag kunnen met Trengo, moet er het een en ander gedocumenteerd worden. En dat documenteren, dat doe ik. Toen ik hier net aan de slag ging, heb ik de kans gehad om Trengo van a tot z te doorlopen en te ontdekken. Zodoende kan ik in ons Help Center precies in beeld brengen wat ik heb geleerd.

Al met al een ontzettend toffe en uitdagende baan met veel afwisseling. En het allerbelangrijkste: samen werken met een topteam dat zich dagelijks als een hechte club inzet om Trengo nog beter te maken voor onze klanten, onder het genot van een flinke dosis humor. Daar wordt toch iedereen blij van?

Wil je ook onderdeel worden van deze hechte club en iedere vrijdag genieten van een lekker biertje of een heerlijk Broodje Ben? Stuur dan een open sollicitatie!