Facebook Messenger: wees aanwezig waar je klant is

Facebook Messenger: wees aanwezig waar je klant is

Facebook Messenger berichten via hetzelfde Trengo dashboard

Sinds augustus maakt Trengo het mogelijk dat organisaties/klanten aanwezig kunnen zijn op Facebook Messenger. Wees waar je klanten zijn, een toevoeging van dit nieuwe kanaal is daarom ook een logische zet! De toevoeging van dit nieuwe kanaal is inmiddels een kanaal die niet meer weg te denken is en een flink aantal Trengo-klanten heeft dit nieuwe kanaal met open armen ontvangen.

Wees aanwezig waar je klanten zijn, namelijk op Facebook Messenger

Nu WhatsApp niet meer weg te denken is, is er sinds kort een compleet nieuwe manier voor de consument om contact te zoeken met een organisatie, namelijk via Facebook Messenger! Een logische zet aangezien er naast WhatsApp (dat 10 miljoen gebruikers bevat) evenveel Facebook gebruikers zijn in Nederland. Facebook Messenger gaat een stap (of gerust stappen) verder dan WhatsApp. Facebook Messenger heeft in tegenstelling tot WhatsApp de visie om ieder bedrijf onder te brengen in de gebruiksvriendelijke Messaging app en wilt ervoor zorgen dat ieder bedrijf bereikbaar is op nieuwe innovatieve manieren. Door deze pro-actieve visie van Facebook is dit nieuwe messaging kanaal inmiddels niet meer weg te denken voor bedrijven die aanwezig willen zijn op ieder kanaal waar de klant zich ook op bevindt.

De voordelen van Facebook Messenger

In tegenstelling tot WhatsApp, waar men een 06-nummer moet noteren en toevoegen voordat het contact gelegd kan worden, is Facebook Messenger veel gebruiksvriendelijker en verlaagt deze de drempel tot contact. Enkele grote voordelen ten opzichte van WhatsApp: 

Via de computer contact leggen

  • Door een klik op de knop kan het contact eenvoudig gestart worden.
  • Er hoeft geen applicatie geïnstalleerd te worden om contact te leggen.
  • Door het contact te starten via de computer, heb je dit altijd op zak.

Via de mobiel contact leggen

  • Door een klik op de knop kan het contact eenvoudig gestart worden.
  • Het bedrijf kan gemakkelijk gevonden worden via de zoekfunctie vanuit de Messaging app.
  • Door het contact te starten via mobiel, is het gesprek altijd benaderbaar op de computer.

Enkele voorbeelden van Facebook Messenger toepassingen

Facebook Messenger zorgt voor veel nieuwe mogelijkheden die de consument of klant het zeer eenvoudig maakt om contact op te laten nemen met organisaties. Om je alvast even warm te maken, geven we je een indruk van deze nieuwe mogelijkheden:

  • Door te linken vanuit de nieuwsbrief kunnen lezers direct de interactie starten.
  • Door te linken vanuit de handtekening van de organisatie kunnen lezers direct de interactie starten.
  • Door gebruik te maken van de unieke Trengo website-widget kan de website-bezoeker direct de interactie starten.
  • Voor een campagne-website kan de nadruk gelegd worden om het contact te starten via dit nieuwe kanaal d.m.v. grote triggers/buttons.

Bots voor Facebook Messenger: the next level

Ten eerste maakt Facebook Messenger het mogelijk dat klanten via dit nieuwe kanaal contact op kunnen nemen met organisaties. Trengo helpt hierbij de organisaties om berichten eenvoudig en overzichtelijk af te handelen via onze inmiddels veel ingezette klantenservice-applicatie en ticket-systeem. 

Ten tweede is Facebook Messenger gecreëerd om innovatieve bots te ondersteunen via dit nieuwe kanaal. Om een indruk te geven raden wij je aan om onderstaande video's te bekijken.

Probeer Facebook Messenger uit via Trengo

Onze applicatie is maar liefst twee weken gratis en vrijblijvend uit te proberen waarmee je Facebook berichten gemakkelijk kan afhandelen volgens ons gebruiksvriendelijke klantenservice-systeem. Maak vandaag nog een account aan en probeer het zelf uit!

Tags: